Sivut

perjantai 15. tammikuuta 2010

Nimipäiväasiaa

Silläkin uhalla, että kirjoitukseni tulkitaan huomionhakuiseksi, teen sen silti. Olen vaan niin ihmeissäni asiasta, jonka en ollenkaan ymmärtänyt ennen olevan minulle näin tärkeä. Kyse on nimipäivästäni.

Aina, ainakin minun historiassani, on Hennan nimipäivää vietetty 20. tammikuuta. Mutta ei enää, joku on sen muuttanut ja nyt pitäisi osata virittäytyä tunnelmaan jo 19. päivä. Yhdessä appiukon ja lankomiehen kanssa. Sillä jonkun uuden säännön mukaan samasta nimestä polveutuvat naisten ja miesten nimipäivät on oltava samana päivänä. Minä olisin kyllä pistänyt Heikit ja Henrikit vaihtamaan päivää. Mutta minulta ei kysytty. Eikä liioin ilmoitettu, että näin on. Minun piti ensin luulla että jokaisessa vuoden 2010 kalenterissa on virhe ja sitten päivitellä asiaa ainakin kymmenelle tutulle, ennen kuin törmäsin henkilöön, joka oli uudistuksesta kuullut. Eli ei ollut tieto vaihdosta tavoittanut muitakaan.

Mitä nyt teen niille kymmenille onnitteluille joita saan (vasta) 20. päivä? Pitäisikö lanseerata Nimipäiväni on muuttanut-kortti samaan tapaan kuin Olemme muuttaneet-teemalla on tehty?

1 kommentti:

vilukissi kirjoitti...

Nauti 2-päiväisistä nimppareista!!! Mun etunimeni tuli suomalaiseen kalenteriin...no nyt en muista, kyllä se on siellä ollut jo varmaan 20 vuotta, mutta aina nuorena ja lapsena juhlin sitä 20.7...kunnes yllättäen se ilmestykin kalenteriin ja onkin 15.8. Tuossa ei enää onnistu 2-päiväiset nimpparijuhlinnat! Oli ihanaa treffata Tampereella!